Tuesday

jumpa beg duit dan handphone

BY Aidil IN No comments

Semalam aku pergi ke Fakulti tempat lama aku bekerja kerana aku nak lepak2 dengan kawan2. Sebelum aku nak pergi jumpa dia orang kat bilik aku pergi bilik air jap. sampai di tandas aku terlihat dompet dan handphone jenama Sony ericson Xperia yang waterproof tu.. Bila aku buka beg duit aku nampak ada duit 1 ringgit dua keping.

contoh handphone yang aku jumpa.
Pada mulanya aku tak nak ambil beg duit dan handphone tu. Aku keluar tandas tp ada orang luar dari tempat aku keja ni nak masuk tandas ni. tak jadi nak keluar tandas tu Aku risau orang akan ambil barang tu. Aku pun masuk balik dan kunci tandas tu. Aku check sekali lagi beg duit tu. Sbb aku baru teringat ada IC. Aku checklah IC dia. Emm..orang bangi. Bila aku check duit dia balik aik..rupanya duit RM1 dua keping tadi adalah RM50 2 keping. huhuu...macam mana mata aku boleh blur ni..kuikuikuikui..aku ambil dan simpan dalam poket aku dengan niat aku akan memulangkan barang tu kepada tuannya.

Aku lepak bilik member aku dan bagi tahu mereka aku jumpa beg duit dan handphone. emm.  Member aku kata. Ambil je handphone tu. Aku cakap tak pelah. Lebih baik aku pulangkan dari aku ambil . Bagi aku kalau aku ambil barang tu, Allah aku mengambil barang aku lebih banyak lagi. Aku check list nama kawan2 dia dalam hp tu. aku call kawan2 tuan punya HP tu.. Tp tuanya punya barang tak de dengan dia. So aku tunggu jelah tuan punya barang call hp dia ni.


Tengah lepak2 dan borak2 hp tu berbunyi dan aku angkat hp tu. Dia kata dia punya hp tu. Aku cakap ada pada aku. Datanglah jumpa aku kat luar lab komputer. Tidak lama kemudian dia datang dan aku telah memulangkan barang tersebut. Dia ucapkan Terima Kasih.Terima kasih je..Sekurangnya belanjalah aku makan. Berapalah sangat makan tengah hari aku tu daripada aku ambil barang ko tu. huhuhuhu....saja je..aku ikhlas nak pulangkan barang tu..

Seumur hidup aku ni, Aku telah jumpa 4 buah handphone dan kesemuannya adalah student. Dan keempat2 barang tersebut telah aku pulangkan kepada tuannya.

0 comments :

Post a Comment