Friday

Persediaan perkahwinan

BY Aidil IN 1 comment



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Baru2 ini pada hari sabtu (11/4/2009) yang lepas family aku datang ke KL kerana hendak menguruskan tarikh perkahwinan aku. Keluarga aku datang ke Kl menaiki kereta abang aku yang tinggal di Johor. Pada pukul 3.30 petang aku dan keluarga aku sampai di rumah tunang aku di cheras. Kedatangan kami disambut baik. Tujuan ibu bapa aku ke rumah tunang aku hendak berjumpa dengan keluarga tunang aku. Setelah berbicang mengenai tarikh perkahwinan aku, akhirnya kami akan berkahwin pada 11/7/2009 (nikah) dan 12/7/2009 (sanding) dan belah lelaki pada 19/7/2009. Sebelum ini tarikh ini aku dan tunang telah berbincang bersama. Cuma keluarga aku dan keluarga tunang aku mahu menetapkan tarikh yang sebenar sebagai perjanjian antara satu sama lain. Selain itu, aku telah menyerahkan duit hantaran perkahwinan berbentuk cek sebanyak Rm6670.00 kepada keluarga mereka. Banyak gak duit tu. Duit aku kumpul tu. huhuhu..



Selepas itu, aku bawa family aku pergi ke pasaraya Sogo yang popular di KL nie. Pada masa tu ada jualan murah. So keluarga aku ni shopinglah kat Sogo tu. Selepas itu kami pulang ke Rawang umah akak aku.

Pada hari ahad aku bawa keluarga ibubapa aku ke Nilai 3. Mak aku ni memang teringin sagat nak ke Nilai 3. So pagi aku bawalah ke Nilai 3 bersama dengan tunang aku. Mak aku beli bunga kecil dan beg kertas. Aku pula beli bunga telur sebanyak 100 bunga jer. okeylah tu. Selepas itu aku bawa ke Sogo. Mak aku shoping lagi. emm..Aku just tgk2 je. biasalah. kena berjimat. huhuhu. Selepas 1 jam shoping kami pulang ke Rawang pada jam 8.00.

1 comment :

  1. Alhamdulillah...
    dah nk kawin ye c.Aidil...
    Tahniah,,,
    Bila dah kawin nnt harap2 cepat2 la dapat cahaya mata yang comel2 cam c.Aidil & wife...
    Kami dak Journ tumpang gemnbira...
    Selamat menjadi Suami...hehhe

    ReplyDelete