Monday

Repair HP Nokia express music 5800

BY Aidil IN 1 comment

Semalam aku pergi lowyat. Aku pergi sana dengan tujuan membaiki handphone yang baru aku beli kerana rosak. Bila berbincang dengan pekerja di lowyat tu, aku di kenakan bayaran membaik pulih screen hp aku yang pecah tu. Aku mengatakan masih ada waranty lagi. Tapi mereka cakap waranty hilang kalau hp tu terjatuh. Dia kata kepada aku 'Mcm mana boleh pecah kalau hp tu tak jatuh?Orang lain pakai tak pecah pun?mesti hp ni jatuh tak pun ada benda jatuh atas hp nie?'. aku pun malaslah nak bercakap banyak. aku tanya 'berapa kena repair ni? Rm250 jawab pekerja kat situ. Fuh mahalnya repair hp nie. emm.waranty dia bagi pun 7 hari je. baik tak yah repair mcm tu.






 Jenis Hp aku Nokia Express Music 5800

Akhir sekali aku minta tukar screen aku yang pecah dengan original screen. Sbb aku beli hp ni pun original. Dia kata kena tambah Rm 100. Jadi semuanya RM350. Walaupun mahal aku puas hati kerana waranty aku still bersambung selama setahun dengan nokia. Yang penting kepuasan aku terjamin. Kalau rosak bolehlah aku rujuk kat nokia kecuali hp tu terjatuh lagi. Hilanglah jaminannya.

1 comment :