Tuesday

Selamat Tahun Baru 2010

BY Aidil IN No comments


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sekejap saja masa berlalu. Dari tahun 2009 pergi ke tahun 2010. Macam 2-3 hari je. Kalau tahun baru mesti semua orang berazam dengan azam baru. Termasuklah diri aku ni. Azam tahun lepas adalah 2-3 perkara yang aku sudah laksanakan. Syukur Alhamdulillah. Azam yang belum terlaksana aku akan bawa ke tahun ni. Jadi azam tahun ni aku berazam ingin membeli rumah,kerja dengan rajin dan amanah, menjadi ayah yang baik dan bertanggungjawab. huhuhu. selain itu semua orang nak berazam jadi anak yang soleh. Termasuklah diriku ini. Aku bermohon kepada Illahi semoga azam aku ini akan termakbul dan tercapai dengan baik. Doakan aku berjaya hingga akhir hayat. Amin.

Emm..Biasalah malam tahun baru ni, aku, isteriku, adik isteri ku (azimah) dan kakak beliau (hamiah) menyambut tahun baru di Bagan Lalang. Aku malas nak pergi ke dataran tu. sesak sangat. Jalan Jem. Aku ni memang tak suka sesak2 nie. So kami pergi ke Bagan Lalang makan ikan bakar dan lauk2 yang lain. emm.sedap gak lauk malam tu. Abihlah lauk pada malam tu. Lepas tu kami pergi jalan2 di kedai ditepi jalan. Sedang tengah belek2 pakaian tiba-tiba mak aku telofon. Mak aku bagi tahu misah tak leh kuar mlm nie kerana ada gerhana bulan. Jadi aku pun terpaksalah pulang awl kerana ikut petua orang tua. Aku tak tahu apa akan jadi orang mengandung tgk gerhana bulan nie. Mak aku pesan banyakkan berdoa.

Pada siang tahun baru ni, kami pergi ke Teluk Kemang, Port Dickson. Kami bersama dengan bekas kawan sekolah isteri aku semasa di IKB (Institut Kemahiran Baitulmal). lepas mandi2 di sana kami pulang pada pukul 4 petang. Belah malamnya aku balik ke rumah mak mentua ku di KL.

P/s. Aku ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2010 kepada semua rakya Malaysia. Semoga Malaysia akan aman,makmur dan lebih maju lagi.

0 comments :

Post a Comment