Thursday

helmet VS songkok

BY Aidil IN No comments

Pagi ni kat tmpt opis aku ada sambutan Maulidul Rasul. Jabatan aku menggunakan tema colour purple. Sehari sebelum sambutan aku pinjam baju melayu Zam warna purple kerana setahu aku tiada baju warna purple ni. Pagi tu aku suruh isteri aku gosok baju melayu yang aku pinjam dari Muzammil tu. Selepas aku mandi aku pakai baju tersebut. Dah sedap pakai baju tu tapi butang tak de. aku tanya isteri aku, ada butang baju melayu tak??? Isteri aku cakap ambilah butang kat baju melayu warna purple dalam bilik almari tu. Aku tersentap jap. Rupanya aku ada baju melayu warna purple. huhuhuhu..ada 2 pasang lagi..baru aku teringat baju melayu purple ni masa hantaran majlis perkahwinan aku.huhuhuhu...so aku pakailah baju melayu aku sendiri.




Lepas bersiap aku pakai songkok dan start motor terus jalan kerana aku dah lambat. Dalam perjalan aku sentiasa tgk cermin motor kerana ingin melihat songkok aku ni. Rasa mcm sempitlah songkok ni. Mungkin kepala aku dah besar kut. Bila sampai di jalan besar je. baru aku sedar aku tak pakai helmet. aduih....mcm mn aku tak pakai helmet ni. Yang ada atas kepala aku hanya songkok yang aku asyik berfikir tentangnya. Nasib baik tak de polis. kalau tak terbang duit aku. Aku pun patahlah balik ambil helmet tu. Jadi hari ni aku masuk opis lambat 4 minit. Kenalah bagi alasan.

0 comments :

Post a Comment