Monday

Geng kelas 5 bestari 2000

BY Aidil IN No comments




Assalamualaikum..Aku hendak membuat coretan peribadi aku mengenai geng kelas 5 bestari tahun 2000 ini. Sudah 14 tahun lamanya meninggalkan kawan-kawan kelas dan sekolah ku. Ingatan kenangan manis banyak di sana. Kadang-kadang bila kenang kembali pada zaman sekolah dulu aku tersengih dan tersenyum sendirian. :). 


Zaman ini adalah zaman teknologi dan zaman kecangihan teknologi. Semuanya berada di hujung jari je. Tak kira yang tua atau yang muda semuanya menggunakannya. Tp kita perlu gunakan teknologi ini sebaik mungkin. Baru-baru ini, aku menerima group reunion kelas 5 bestari 2000 dari applikasi whatsup. Ramai geng kelas 5 bestari berada di situ. Sudah 14 tahun kami meninggalkan kelas dan membuat hala tuju masing-masing bagi meneruskan kehidupan yang di redhai olehNya. 

Masing-masing bercoretah. iyerlah lama tak borak dan jumpa. Walaupun kami ada fb tp masing-masing tak menonjolkan diri atau tidak membuat status di FB ini. mungkin mereka hendak privacy. Aku terharu dapat berkomunikasi dengan mereka. Ada beberapa orang yang lama tak pernah jumpa dan bertanyakan khabar dari mereka selepas 14 tahun ini. Ada yang maintain mukannya dan ada juga yang berubah abih sampai aku tak kenal orangnya. kahakahakah...biasalah dah jadi mak orang :).

Aku tunggu lama mengenai reunion kelas 5 bestari 2000 ini sbb tidak pernah buat reunion ini selama 14 tahun. Harap ada yang pandai manage mengenai reunion ini. Bila singkap kembali kelas 5 bestari 2000 ini, semua pelajar masing-masing nak jadi akauntan. huhuhu...iyerlah kita orang ambil kos perakaunan dan ekonomi. Tp tak tahulah berapa orang yg jadi akauntan bertauliah ni. Rezeki masing-masing. Apa yang penting kerja halal dan di redhai oleh ALLAH. Amin.










0 comments :

Post a Comment